ביטוח מבנה ותכולה – הכתובת על הקיר

ביטוח מבנה ותכולה – הכתובת על הקיר

עכשיו כבר כולם מסכימים – העולם נמצא בפתחו של עידן חדש. עידן של שינויים תכופים שעל רובם אין לנו שליטה ואת חלקם, כמו הקורונה, אנחנו לא מכירים ואפילו לא צופים. ולכן, כל תחום הביטוחים, שזה בעצם ענף שלם שממוקד ומתמחה בניהול סיכונים, מקב משנה תוקף.

כי אמנם לא ניתן להתגונן באופן סטרילי מפני כל מהפגעים שאורבים לנו מעבר לפינה, אבל בהחלט שניתן להיערך אליהם בצורה מיטבית.

ביטוח חיים זה פשוט, ובתכל'ס, גם קצת פחות מדאיג כי מי שיתמודד עם התביעה זה הקרובים שלנו. ביטוח בריאות זה קצת יותר מורכב כי קשה לתת כיסוי לכל המחלות והצרות של הבריאות. ביטוח מבנה ותכולה לעומת זאת, זה כבר יותר פשוט. כי קל יותר להגדיר את המבנה, להעריך את הסיכונים ולחשב בהתאם את העלויות לתרחישים השונים.

כיצד להוזיל את העלות ולהגדיל את הכיסוי

כדי לעשות לכם סדר,  להלן מספר דגשים שיעזרו לכם להתמודד ולהתנהל בתוך המבוך בדרך לסגירת ביטוח מבנה ותכולה כנדרש:

חשוב מאוד למלא את כל הפרטים לצורך שערוך הפוליסה. כולל תכולה, עד רמת החפצים.

תזכרו – מה שלא כתוב בפוליסה לא מכובה בביטוח. ואז ברגע האמת חברות הביטוח יגידו שפריט כה או אחר לא רשום ולכן לא מכוסה.

מאידך, עם יש פרטים שלא חיוניים ולא חשובים לכם, ניתן לגרוע אותם מהרשימה ובכך להוזיל את עלות הפוליסה.

אמצעי מיגון – כל אמצעי שנדרש על פי הפוליסה- חשוב שיהיה ויהיה תקין. אזעקה, סורגים, מצלמות – הדבר הראשון שחברות הביטוח בודקות בעת תביעה של ביטוח מבנה זה תקינות אמצעי המיגון.

בכל מקרה של נזק שבגינו נדרשת תביעה לביטוח – חשוב לשמור על תיעוד. כל פניה, כל מסמך, כל שיחה – הכל חייב להיות מתועד כדי לכסות את הפינות. כך, לחברות הביטוח יהיה פחות מרחב תמרון בניסיון להפחית את גובה הפיצוי.

להשוות – ה א-ב של ג-ד זה השוואת מחירים והשוואת תכולה של פוליסת ביטוח המבנה. עיון במספר הצעות יגלה לא רק פערים במחירים אלא גם בפערים בסעיפים.  גובה הפיצוי, זמן הטיפול בפיצוי וכו' – חשוב להקפיד ולראות מה מקבלים בכל מקרה ומקרה. לעיים פוליסה זולה יותר בגלל העדר כיסוי או כיסוי מופחת ביחס לפוליה יקרה יותר.

בנוסף, חשוב לערוך השוואה של מדד תשלום תביעות ומדד שירות. אלו מדדים המעידים לא פעם על איכות חברת הביטוח ברגע האמת, שצריכים להפעיל את הפוליסה.

ביטוח מבנה, דירה או תכולה

התשובה היא כן. כלומר, לא משנה איך תקראו לזה, חשוב לדעת מה זה מבטח. כל עוד יש כיסוי למבנה, לתכולה ולדירה, אז זה תופס.

ובקיצור, אל תביטו בקנקן אלא במה שבתוכו.  או ליתר דיוק, אל תביטו בדירה אלא במה שהביטוח כולל.

אם תרצו לקחת את הביטחון שלכם בנכס צעד אחד קדימה מומלץ גם לוודא שקיים במבנה או בנכס ביטוח ועדי בתים שיכסה לכם הוצאות מיותרות גם כן.

ביטוח על בטוח

באנות נהוג לומר שאין דבר כזה "אין דבר כזה". בביטוח חשוב לזכור כי אין 100 אחוז. אבל בהחלט יש שאיפה לכסות ככל הניתן בהתאם לניהול הסיכונים. וזאת הנקודה שאנחנו ממליצים בלב שלם לפנות אלינו או לכל גורם מקצועי כדי שיוודא עבורכם שאתם מכוסים כנדרש. כמו שישנם פריטים בבית שניתן לוותר עליהם ובכך להוזיל עלויות, כך יש סעיפים כלאו ואחרי באותיות הקטנות של הפוליסות שיכולות לעשות את ההבדל. הן במחיר והן בכיסוי ברגע האמת.

אז קחו אחריות על הבית ופנו אלינו כדי לוודא שיש לכם ביטוח מבנה כנדרש.

פורסם על ידי