על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נהרגו בתאונות דרכים 46 צעירים בגילאי 15-34 בשעות הלילה (22:00-4:00). מדובר על עלייה של כ-21% לעומת נתוני שנת 2015 וכן בשיא של שמונה שנים במספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בשעות הלילה.
עוד עולה מהנתונים, כי בשעות אלו נפגעו 1,911 צעירים בתאונות דרכים במהלך שנת 2016, מתוכם 175 נפצעו באורח קשה.
בבת ים לשמחתנו המספרים מעידים על מגמת ירידה. בשנת 2016 נפגעו באורח קל 19 צעירים בתאונות דרכים בשעות הלילה – המספר הכי נמוך מזה עשר שנים. אלו הנתונים המלאים של בת ים לשנים 2007-2016:
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | |
פצוע קשה | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 | 0 |
פצוע קל | 48 | 45 | 41 | 22 | 44 | 20 | 21 | 29 | 26 | 19 |
סה"כ פצועים | 48 | 45 | 42 | 23 | 44 | 22 | 24 | 30 | 27 | 19 |
"כדי להפחית את מספר הצעירים שנהרגים בשעות הלילה צריך לפתח את התחבורה הציבורית בישראל, שהייתה יכולה להקל על הצעירים להגיע למקומות בילוי בצורה בטוחה", נמסר מעמותת "אור ירוק", ככל שיותר צעירים יחליפו את הנסיעה ברכב הפרטי בלילה בנסיעה בתחבורה ציבורית, יהיו פחות תאונות שנגרמות מעייפות ואלכוהול. על המדינה לשנות את סדרי התחבורה הציבורית בישראל בשעות הלילה, במיוחד בסופי שבוע ובחופשות ובמיוחד בחודשי הקיץ בהם מספר המבלים בשעות הלילה עולה".
כידוע, בשנת 2007 החל לפעול שירות "קווי לילה" של משרד התחבורה, שנועד לאפשר לצעירים לצאת ולבלות ואף לשתות אלכוהול ללא צורך לנהוג הביתה. קווי הלילה מציעים נסיעה בתחבורה ציבורית בשעות הקטנות לאזורי הבילוי ובחזרה. כיום בפרויקט ישנם 80 קווי לילה הפועלים בכל רחבי הארץ מצפון ועד דרום – ובהם קו 418 של "דן" מבת ים לתל אביב, קו 425 של "אגד" מראשל"צ דרך בת ים ועד תל אביב ועוד. הקווים מופעלים על ידי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית, והנסיעה בהם היא בעלות של נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית, בכל אמצעי התשלום התקפים בשעות היום, כולל הנחות, כרטיסיות וכרטיסי "חופשי חודשי".
קווי הלילה פועלים בלילות חמישי ומוצאי שבת מחצות עד 04:00. בחופשת הקיץ ובימי חופשות התלמידים, מתבצע תגבור הקווים לכל ימות השבוע.