מחסני האבדות של רכבת ישראל גדושים בתעודות שונות, חפצים, בגדים, תיקים ואף כלי נגינה. כעת הרכבת יוצאת במבצע להגברת מודעות הנוסעים להחזרת אבידות וקוראת לנוסעים אשר איבדו חפצים ברכבת, להגיע ולקבלם בחזרה.
ברכבת מציינים כי בעונת החורף גדל משמעותית מספר הפריטים שנשכחים ברכבות. אלו כוללים חפצים רגילים כגון מטריות, מעילים, דרכונים, ארנקים, משקפיים, כרטיסי חוגר ועוד. יחד עם חפצים אלה, נשכחים לא פעם ברכבת גם חפצים כגון מזוודות, לפטופים, טלפונים סלולאריים, סוללות לאופניים חשמליים, מזרני יוגה ועוד. במקרה מסוים איבד נוסע טבעת אירוסין, רגע לפני ההצעה המרגשת, ועובדי מחלקת האבידות ליוו אותו עד אשר נמצאה הטבעת בתחנה.
בנוסף, חיילים רבים אשר נוסעים ברכבות, בעיקר בימי ראשון וחמישי, מאבדים ציוד צבאי רב כגון חוגרים, קיטבגים, מעילים צבאיים, נעליים צבאיות, מדים ועוד. חיילים אלה לרוב מאבדים תקווה שדברים אלה יימצאו, עולים למשפט צבאי ומשלמים מכיסם, בעוד שהאבידות מחכות במחסנים באין דורש.
כעת כאמור יוצאת הרכבת במבצע מיוחד להשבת האבידות, אשר יתקיים לאורך כל השבוע. במסגרת המבצע, תעובה הפעילות במחסן האבידות וזה יתוגבר באנשי צוות. מחסן האבידות יפעל רצוף בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 8:00-20:00, וכן בימי שישי בין השעות 8:00-12:00.
ברכב מציינים כי מחסן האבידות של רכבת ישראל ממוקם בתחנת הרכבת תל אביב סבידור-מרכז, אך ברכבת ישראל מדגישים כי יש ליצור תחילה קשר עם מוקד שירות הלקוחות במספר *5770 ולוודא שאכן החפץ שאיבדו נמצא והגיע למחסן.
"נוסעים רבים טועים ויוצאים מנקודת הנחה שאם איבדו חפץ כלשהו אין סיכוי שימצאו אותו", מציינים ביחידת שירות הלקוחות ובחטיבת הנוסעים של רכבת ישראל, "אנחנו מציעים לנוסעים לא להרים ידיים, ולהיעזר במערך השירות שלנו במידה שאיבדו חפץ כלשהו. בשיחת טלפון קצרה ניתן לברר אם הפריט אכן נמצא ולהגיע לקבלו בחזרה".