69 הולכי רגל נדרסו בבת ים בשנת 2016 בשעה שחצו מעבר חצייה וארבעה מהם נהרגו – כך מדווחת עמותת אור ירוק. בשנת 2016 אף נרשמה עלייה של כ-17% במספר הנפגעים לעומת 2015, ומספר שיא ב-10 השנים האחרונות של הולכי רגל שנהרגו עת חצו מעבר חצייה.
מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי למעלה ממחצית הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החצייה. עוד עולה מהנתונים, כי ב-10 השנים האחרונות נדרסו בבת ים 541 הולכי רגל כשחצו מעבר חצייה – 13 מהם נהרגו, 56 נפצעו באורח קשה ו-472 נפצעו באורח קל. הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "הנתונים המדאיגים מחייבים את משרד התחבורה והרשויות המקומיות להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה בסביבת מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים ובאזורים בהם ישנם קשישים רבים כמו קופות חולים ובתי אבות. ריסון מהירות הנסיעה יכול להציל את חייהם של ישראלים רבים בכל שנה".
ואלו הנתונים המלאים של בת ים ב-10 השנים האחרונות:
חומרת פגיעה | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | |
סך הכל | 56 | 60 | 35 | 53 | 32 | 32 | 74 | 71 | 59 | 69 | |
הרוג | 2 | – | 1 | 1 | – | 1 | 2 | – | 2 | 4 | |
פצוע קשה | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 9 | 9 | 9 | 10 | |
פצוע קל | 51 | 56 | 31 | 48 | 30 | 28 | 63 | 62 | 48 | 55 |