בשעות הלילה של ה-9 בנובמבר בשנה שעברה, רכב נתן זיתוני ז"ל בן ה-20 על האופנוע שלו בכביש 471 לכיוון ביתו. מסיבה שאינה ברורה, התנגש נתן עם האופנוע שלו במעקה הבטיחות שבצד הדרך ולפראמדיקים שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו. נתן זיתוני הצעיר, שכל חייו היו לפניו, הוא אחד מ-11 צעירים שנהרגו בשנת 2016 בתאונת דרכים כשרכבו על אופנוע או קטנוע.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נהרגו 11 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות כלי רכב דו גלגליים (אופנוע/קטנוע). המשמעות היא, כי כמעט מדי חודש בשנה שעברה נהרג צעיר בעת שרכב על אופנוע. עוד עולה מהנתונים, כי העיר בת ים היא אחת המובילות בישראל במספר הצעירים הנפגעים בשנת 2016 בתאונות כלי רכב דו גלגליים – 20 נפגעים בגילאי 15-24.
בעמותת אור ירוק אספו נתונים מאז שנת 2007, ומהם עולה כי בשנים 2007-2016 נפגעו בתאונות דרכים בבת ים 189 רוכבי אופנועים! ואלו הנתונים המלאים:
2007 – 19 פצועים קל
2008 – 1 הרוג, 1 פצוע קשה, 32 פצועים קל
2009 – 18 פצועים קל
2010 – 1 פצוע קשה, 10 פצועים קל
2011 – 23 פצועים קל
2012 – 2 פצועים קשה, 15 פצועים קל
2013 – 3 פצועים קשה, 16 פצועים קל
2014 – 2 פצועים קשה, 13 פצועים קל
2015 – 3 פצועים קשה, 10 פצועים קל
2016 – 1 פצוע קשה, 19 פצועים קל
מעמותת אור ירוק נמסר: "צעירים רבים בישראל בוחרים לעשות רישיון ולנהוג על כלי רכב דו גלגלי – קטנוע או אופנוע. הסיבות לכך ברורות: ניתן לקבל את הרישיון בגיל מוקדם יותר, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו זול יותר מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים פותר את בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. הבעיה היחידה שצעירים אלו לא לוקחים בחשבון, היא הסכנה שברכיבה על כלי רכב דו גלגליים בישראל. אופן ההכשרה הקיים לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסר, ובנוסף לצעירים המקבלים רישיון לכלי רכב דו גלגלי אין את החובה לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים".